James W. Fairfield-Sonn
Corporate Culture and the Quality Organization
Издательство: Quorum Books, 2001 г.
0-89930-903-8
Книгопечатная продукция
Объем: 240 стр.
Most quality management programs focus on the tools that can be employed to improve quality, but the long-term results of these efforts have been mixed. The only way to ensure that quality improvement will have lasting consequences for a firm is to change the corporate culture. Having the appropriate level of technical knowledge to address quality problems is a necessary, but not sufficient, condition for realizing the hoped-for improvement. Only when the entire culture of the corporation, starting with a visionary leader and senior management, is receptive to the adoption of new tools will any substantial progress be made. This work guides executives, consultants, academics, and students on how to establish a quality culture.
Посмотрите также...
Организационная культура
Рассмотрены характерные черты менеджмента XXI в. Показано, что одним из условий успешного развития производства является сильная организационная культура. Анализ отечественных и зарубежных теорий организационной культуры ведет читателя к ......
Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based on the Competing Values Framework
Diagnosing and Changing Organizational Culture provides a framework, a sense-making tool, a set of systematic steps, and a methodology for helping managers and their organizations carefully analyze and alter their fundamental culture. Authors, ......
Правила игры для русского предпринимателя
Мало кто задумывается, что бизнесмен - это не только человек, сделавшийся производителем нужного нам товара или организатором сервиса, без которого мы уже не представляем себе своей жизни. Это еще и тот, кто став работодателем многих из нас, ......
Корпоративная культура современных организаций. Курс лекций
Рассмотрены актуальные вопросы диагностики и развития организационных культур компаний и совершенствование стратегии управления человеческими ресурсами в условиях переходной экономики. Раскрыта типология корпоративной культуры, ее элементы, ......