Rick Poynor
No More Rules: Graphic Design and Postmodernism
Издательство: Laurence King, 2003 г.
1-78067-103-2, 978-1-78067-103-1
Книгопечатная продукция
Объем: 192 стр.
The last thirty-five years have seen profound upheavals in the field of graphic communication. One by one, the old certainties about the techniques and purposes of graphic design have been questioned and torn apart. Jettisoning rules that no longer seemed relevant in the postmodern era, designers and typographers have reassessed their roles and forged experimental new approaches. No More Rules is the first wide-ranging critical survey to attempt to make sense of these international developments.
Each of the book`s key themes - origins, deconstruction, appropriation, technology, authorship, and opposition - is illuminated by stunning examples of work that has changed the way in which designers and their audiences think about graphic communication.
Посмотрите также...
100 главных принципов дизайна. Как удержать внимание
Если вы хотите создать интуитивно понятный и привлекательный дизайн для веб-сайта, программы, товара или бренда, вы должны знать, что лежит в основе психологии поведения людей. Как люди думают? Как они принимают решения? Что заставляет человека ......
Cut and Fold Techniques for Promotional Materials
Cut and Fold Techniques for Promotional Materials is a unique collection of over 40 attention-grabbing cut-and-fold designs that when printed and illustrated form memorable give-aways to promote and advertise services and products. The book ......
Go! Самая простая книга по графическому дизайну
Дизайнером может стать каждый! Даже тот, кто ничего не слышал о форме, линии, масштабе, шрифте и прочих элементах дизайна. Чип Кидд - знаменитый дизайнер, совершивший революцию в американском книжном дизайне, знает о них все. Он расскажет, ......