Donna Dunning
TLC at Work: Training, Leading, Coaching All Types for Star Performance
0891061924
Книгопечатная продукция
In her highly acclaimed first book, WHAT`S YOUR TYPE OF CAREER?, Donna Dunning delivered a set of powerful tools that for the first time linked personality type to career success and helped thousands of individuals chart a path to professional growth andgreater job satisfaction. She now turns her attention to the coaches, counselors, and trainers responsible for fostering workplace development, establishing benchmark performance, and preparing today`s diverse and multicultural workforce to meet tomorrow`s greatest challenges.
Drawing on the key concepts of the Myers-Briggs Type Indicator(r) and her 20 years of experience working with personality type, Dunning presents a start-to-finish process and toolbox of hands-on, interactive resources that tie personality type to performance improvement. TLC AT WORK explores the core practitioner competencies that lay the groundwork for a trust-based working relationship and for learning effective techniques to create, coach, and monitor a development plan withothers. Dunning then turns the spotlight on the five core competencies every worker needs to succeed in today`s workplace: self-responsibility, communication, mindfulness, productivity, and proactivity. With powerful assessment tools and checklists, practical tips and step-by-step advice, a sample development plan, and a detailed guide to eight distinct ways of working based on type, this comprehensive fieldbook provides all the resources needed to establish measurable competencies for specific and definable work roles that accommodate differences, help individuals excel, and contribute to improved overall business performance.
Посмотрите также...
Only the Paranoid Survive: How to Exploit the Crisis Points That Challenge Every Company
Discusses corporate transformation and demonstrates how to foresee the changes ahead that can spell success or disaster....
Coaching with Colleagues : An Action Guide to One-to-One Learning
Book Description This is the first serious book about coaching deeply rooted in a long and varied therapeutical tradition that at the same time translates insights from that tradition into clear and crisp models for practical application in ......
The Business and Practice of Coaching: Finding Your Niche, Making Money, and Attracting Ideal Clients
An estimated 30,000 coaches have entered the coaching profession during the past five years. Unfortunately, the majority report they are unable to earn a living wage from their coaching services. Competition is high, and the knowledge of how to ......
Профессиональная подготовка кадров
Рассмотрены проблемы подготовки кадров в российской системе профессионального образования. Основное внимание уделено анализу начального, среднего, высшего и послевузовского профессионального образования; подготовке управленческих кадров для ......
Твой тип карьеры. Секреты личности для профессионального успеха
Донна Даннинг - известный психолог и директор консультационного бизнес-центра по обучению и развитию карьеры, получила множество европейских наград за свою деятельность в качестве специалиста по подбору персонала. Она объединила в настоящей ......
Без раздумий. Cкрытые силы, заставляющие нас покупать
Цитата "Самые проницательные из современных маркетологов видят нас такими, какие мы есть: медведями и хаски, увлеченными игрой". Гарри Беквит О чем книга О нас и о том, что движет нашим неосознанным выбором. Как правило, решение о покупке мы ......
Организация обучения и дополнительное профессиональное образование
Рассматривается система обучения персонала как часть системы стратегического управления организацией. В этом ключе приводятся практические примеры формулирования запроса на обучение персонала, выбора методов, моделей и технологии обучения, ......
Good Boss, Bad Boss: How to Be the Best... and Learn from the Worst
If you are a boss who wants to do great work, what can you do about it? Good Boss, Bad Boss is devoted to answering that question. Stanford Professor Robert Sutton weaves together the best psychological and management research with compelling ......
Продавая незримое. Руководство по современному маркетингу услуг
Цитата "Новый маркетинг - больше, чем способ делать что-то, это образ мышления. Он начинается с понимания отличительных особенностей услуги - ее невидимости и неосязаемости - и особенностей потенциальных потребителей и пользователей этой услуги: ......
Внутрифирменное обучение и развитие персонала
Профессиональное обучение и развитие персонала приобретают сегодня особое значение и становятся важным условием успешного функционирования любой организации и страны в целом. В книге рассматриваются современные требования к подготовке ......
Бизнес-этикет, или Игра по правилам
Книга бизнес-консультанта М.Д.Архангельской содержит основные принципы, правила и рекомендации поведения в различных ситуациях делового общения. Рассмотрены психологические аспекты делового общения с клиентами и сотрудниками. Книга может ......